Financieel

De werkzaamheden van een specialist

seo specialist

Een SEO specialist heeft als taak om voor websites relevante bezoekers te werven door middel van het gebruik van organische zoekresultaten. Een specialist zoekmachine optimalisatie heeft hierbij als doelstelling om de webpagina van de client zo hoog mogelijk te laten verschijnen in Google na het uitvoeren van een zoekopdracht. Als een specialist in dit vakgebied is het dus van grote belang dat je genoeg kennis hebt opgedaan. Zo weet en begrijp je hoe zoekmachines te werk gaan. Zoekmachines maken gebruik van algoritmes die bepalen welke resultaten op welke positie verschijnen. Na de input van een gegeven zoekopdracht met de desbetreffende zoektermen.

De zoekmachine in Google

Zogenaamde “organische zoekresultaten” worden gerangschikt door zoekmachines op basis van relevantie. Natuurlijk wil elk bedrijf dat zijn pagina als eerste wordt weergegeven in de lijst met zoekresultaten. Een hoge positie betekent meer “clicks” (mensen die daadwerkelijk een bedrijfspagina bezoeken). In dit geval betekent natuurlijk niet betalen voor een hoge positie in de zoekresultaten. Google is natuurlijk de meest bekende en gebruikte online zoekmachine. Waardoor SEO experts zich vooral op dit platform richten. Ze zorgen ervoor dat het ontwerp van webpagina’s zo geoptimaliseerd mogelijk is doormiddel van relevante trefwoorden. Hierdoor kunnen zoekmachines deze pagina’s gemakkelijk vinden en zo hoger in de resultaten komen.

De content van een specialist

Op contentgebied werkt een SEO specialist nauw samen met copywriters of contentspecialisten. Om hoog te scoren in de organische zoekresultaten, moet alle tekst op een website of pagina kwalitatief en relevant zijn. Er moeten goede paginatitels en beschrijvingen worden gebruikt, de interne linkstructuur moet goed georganiseerd zijn, de eigenlijke tekst moet goed geschreven en relevant zijn, de url’s, navigatie en sitestructuur moeten correct zijn en de afbeeldingen op de pagina moeten worden geoptimaliseerd. De relevantie van de content wordt onder andere bepaald door trefwoorden (zoekwoorden) die terug te vinden zijn in de tekst, titel en omschrijving. Als deze relevant zijn voor het onderwerp, is de kans groter dat het algoritme van Google de pagina als relevant classificeert. Het algoritme verandert echter periodiek, dus succes is nooit gegarandeerd. Omdat ieder project anders is kan je bij ons kiezen voor SEO pakketten op maat!

Similar Posts